DAF INTRODUCE MODELUL LF EDITIA 2016

•    Până la 5% economie de carburant datorită optimizării motorului
•    Cutie nouă de viteze, automată tip AS Tronic în 12 trepte
•    Ampatamente mai mari pentru susținerea unor încărcături mai grele
•    Kituri noi pentru îmbunătățirea aerodinamicii și reducerea consumului cu până la 4%
•    Unic pentru clasa sa: volum rezervor de până la 1.240 litri
•    Admisie aer în spatele cabinei pentru o mai bună flexibilitate a instalării caroseriei
•    Pregătire pentru Frigoblock disponibilă acum pentru motorul PACCAR PX-5 cu 4 cilindri și de 4.5 l
•    Datele de tahograf și orele de rulaj sunt afișate pe display-ul central
•    LDWS, AEBS, FCW și ACC ca opțiuni de serie
•    Lumini spate cu LED pentru o durată lungă de viață și funcționare

DAF lansează pe piață o gamă vastă de inovații pentru populara serie LF dedicată distribuției. Ansamblu transmisie optimizat, o aerodinamică îmbunătățită și o mai mare varietate de ampatamente și modele de rezervoare, ce asigură o mai bună rentabilitate pe kilometru rulat. Majoritatea modelelor din ediția LF 2016 sunt dotate cu cele mai noi tehnologii de serie în materie de confort și siguranță, printre care funcțiile AEBS, FCW, ACC și LDWS.

Numeroasele inovații lansate de DAF pentru seria LF se circumscriu perfect filozofiei DAF de eficiență avansată în transport: costuri de exploatare diminuate și rentabilitate mereu în creștere, aspecte care se aplică de altfel și noilor stopuri cu LED, care au o durată excepțională de viață, noii pregătiri pentru generatorul Frigoblock la motoarele PACCAR PX-5 de 4.5 l, precum și afișajului central din bord, care indică acum datele tahografului, incluzând orele de rulare, data următoarei programări la service și informații despre caroserie.

Ansambluri transmisie optimizate
Noul LF Ediția 2016 vine cu transmisii optimizate. Datorită soft-ului perfecționat și unui mai bun management al aerului și căldurii în sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament, motorul PACCAR PX-5 de 4,5 l (112 kW/152 CP – 157 kW/213 CP) înregistrează o eficiență în consum de până la 5%.
În plus, motorul PACCAR PX-7 de 6,7 l (164kW/223 CP – 231 kW/314 CP) este acum opțional disponibil cu o cutie de viteze automată AS Tronic în 12 trepte. Raportat la cutia de viteze existentă, în 6 trepte, noua versiune oferă o MTR de până la 32 tone pentru productivitate crescută. De asemenea, treptele mai joase de viteză permit atât reducerea suplimentară a consumului de carburant, cât și nivelul zgomotului în interiorul cabinei.

Ampatamente de până la 6,90 metri și capacități rezervor până la 1,240 litri
Unul din avantajele majore introdus de noua ediție LF 2016 constă în flexibilitatea configurării camionului în funcție de scopul utilizării. Acest lucru este posibil datorită celor șapte noi modele de ampatament oferite, cu distanțe ce pot atinge până la 6,90 metri, dotare ce permite astfel creșterea încărcăturii până la peste 9 m, pentru o capacitate maximă de încărcare.

De asemenea, ampatamentul alungit a permis instalarea de rezervoare de carburant cu o capacitate de max. 1.240 litri, aspect absolut unic în segmentul distribuției cu camioane. Rezultă astfel o plajă mai largă de utilizare, o disponibilitate maximă a vehiculului și beneficii financiare crescute, prin posibilitatea de alimentare în stațiile cu cele mai mici prețuri pe litru de carburant.

Aerodinamică optimă: până la 4% economie de combustibil
Pentru a garanta o aerodinamică optimă, precum și pentru a oferi cel mai bun consum de carburant, DAF a dezvoltat o gamă nouă de apărători și un complet nou deflector de plafon pentru modelele LF dotate cu cabină de zi. Deflectorul de plafon este disponibil pentru toate versiunile de caroserie și împreună cu noile apărători se integrează perfect caroseriilor cu lățimi între 2.50 și 2.55 metri. Acest nou pachet aerodinamic determină economii de carburant de până la 4% față de ansamblul actual.

Mai multe inovații axate pe eficiență
DAF a adus inovații și pe alte planuri, cu scopul de mări eficiența. O nouă admisie de aer amplasată direct în spatele cabinei optimizează fluxul de aer, permițând de asemenea și instalarea de dotări precum deflectoare de plafon ajustabile pe înălțime, frigidere deasupra cabinei și module superioare de dormit.
Conceput special pentru transportul frigorific, camionul DAF LF 2016 Edition poate fi comandat pregătit pentru instalarea unui generator Frigoblock (răcire cu apă, 22.5 kW), în combinație cu un motor în 4 cilindri PACCAR PX-5 de 4,5 l.

Noul set de stopuri cu LED, deja prezent și pe modelele CF și XF, este disponibil ca dotare opțională, având un randament energetic ce permite funcționarea lor pe întreaga durată de viață a camionului. Un alt exemplu al eficienței avansate în transport de la DAF.

Informații suplimentare oferite șoferilor
Sistemul Driver Performance Assistant instalat pe modelele LF, CF și XF oferă șoferului date exacte despre economia de carburant, comportamentul la frânare și maniera în care acesta anticipează condițiile de trafic.

În versiunea 2016, modelul LF permite afișarea datelor de tahograf pe displayul central din bord. Șoferul poate astfel monitoriza informații privind viteza camionului și orele rulate, pentru a evita contravențiile. Ecranul afișează de asemenea și data următoarei programări la service, garantând respectarea condițiilor de întreținere tehnică a vehiculului. În funcție de cardul șoferului, display-ul trece automat pe limba dorită, o dotare utilă acestuia.

Integrare îmbunătățită cu caroseria
Display-ul poate afișa informații despre caroserie și echipamentul auxiliar, cum ar fi de exemplu dacă macaraua de încărcare nu este complet pliată sau picioarele stabilizatoare nu sunt fixate. Acest lucru este acum posibil datorită comunicării avansate dintre șasiu și caroserie, care se asigură că, de exemplu, caroseria „știe” când cutia de viteze este în punctul mort. În plus, priza de putere și viteza motorului pot fi, printre altele, controlate acum prin magistrala CAN a vehiculului, atât din caroserie cât și cabină, pentru un confort și eficiență maximă.

Dotări de serie: AEBS, FCW, ACC și LDWS
Modelul DAF LF 2016 Edition (de la MTR de 8 tone și cu suspensii pneumatice pe osia spate) este echipat din fabrică cu dotări precum AEBS (sistem avansat de frânare), FCW (sistem de avertizare coliziune iminentă) și ACC (control adaptiv al vitezei de croazieră). Dotarea LDWS (sistem de avertizare la depășirea benzii de rulare) este deja și ea standard. Scopul funcțiilor AEBS și FCW este de a preveni coliziunile. În situații de urgență, sistemul AEBS activează frânele pentru a evita coliziunea sau a reduce impactul de lovire.

Funcția ACC ajustează automat viteza de rulare a camionului, adaptând-o în funcție de viteza vehiculului din fața sa. Se păstrează astfel o distanță de siguranță între cele două vehicule. Acest lucru permite utilizarea maximă a pilotului automat, reducând consumul. Sistemul LDWS operează cu o cameră situată în spatele parbrizului. Dacă vehiculul iese neintenționat din banda de rulare, un semnal sonor avertizează șoferul pentru redresarea camionului.

DAF Transport Efficiency – Programul de eficiență avansată în transport
Numeroasele inovații aduse modelului DAF LF Ediția 2016 reprezintă un pas înainte major în ameliorarea eficacității camioanelor, în concordanță cu filozofia DAF Transport Efficiency. Se păstrează bineînțeles dotările cheie ale DAF LF: capacitatea ridicată de încărcare datorită masei reduse la gol, manevrabilitatea ușoară grație celei mai mici raze de virare din clasa sa, precum și gradul avansat de confort și de condus, atât de apreciate de șoferi. Producția modelelor DAF LF Ed. 2016 începe în luna decembrie.