Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
DAF ÎȘI CONSOLIDEAZĂ POZIȚIA DE LIDER ÎN TRANSPORTURI DE EFICIENȚĂ AVANSATĂ

La începutul anului 2015, DAF va lansa pe piață o serie de îmbunătățiri menite să contribuie semnificativ la procesul de optimizare a eficienței în transport. Performanțele îmbunătățite ale deja eficientelor motoare PACCAR MX, împreună cu tehnologiile inovative Predictive Cruise Control, Predictive Shifting și Eco Mode asigură o economie de combustibil de până la 4–5% din consum. De asemenea, noile modele de deflectoare de aer și spoilere oferă posibilitatea unor economii suplimentare prin aerodinamica lor. Toate aceste inovații au fost dezvoltate în cadrul programului „DAF Eficiență în Transport”, care include pachete de produse și servicii menite să maximizeze eficiența camioanelor pe kilometru parcurs.

 

Pentru a spori eficiența camioanelor, DAF a optimizat deja reușitele motoare PACCAR MX-11 și MX-13.

Circuitul de ulei în motorul MX-11 de 10,8 l a fost îmbunătățit, iar procesul de ardere a devenit mai eficient datorită noului design al camerei de combustie, injectorului optimizat și software-ului performant.

Noul motorul turbo PACCAR MX-13 de 12,9 l generează un randament îmbunătățit, și noul ax de distribuție cu came duce la optimizarea sincronizată a supapei. Motorul PACCAR MX-13 beneficiază de asemenea și de o circulație mai eficientă a uleiului, în timp ce pierderile prin frecare au fost reduse la minim. În plus, pe lângă softul optimizat, se folosește și o pompă de apă în două trepte, deosebit de eficientă.

Având deja o reputație excelentă pentru eficiența consumului de combustibil, motoarele PACCAR MX-11 și MX-13 sunt acum cu până la 2% mai economice, acest aspect depinzând desigur de aplicație și de condițiile de utilizare. Injecția multi-puls înseamnă de asemenea că motoarele sunt și mai silențioase decât înainte.

PERFORMANȚE PUTERNICE ÎN FRÂNARE PENTRU EFICIENȚĂ CRESCUTĂ

Motorul PACCAR MX-13 a fost optimizat atât în scopul de a eficientiza la maxim consumul de combustibil, cât și pentru a ameliora performanțele frânei de motor. Cu o putere crescută, de 20% (360 kW la 2.000 rpm), frâna de motor reprezintă o excelentă alternativă la limitatorul de viteze în majoritatea aplicațiilor. Frâna de motor MX integrată – care poate fi controlată de pe coloana de direcție în trei trepte – prezintă avantaje majore de cost, greutate și consum.

ECO MODE

Tehnologia Eco Mode este noua opțiune standard incorporată în toate modelele CF și XF Euro 6 cu motoare PACCAR MX. Eco Mode reduce cuplul motorului cu 10% în primele 11 trepte de viteză, diminuând astfel consumul zilnic de combustibil cu circa 1%. Pentru majoritatea condițiilor de drum nu este nevoie de accelerație completă, iar cuplul maxim poate fi imediat disponibil, prin simpla apăsare a unui buton.

PREDICTIVE CRUISE CONTROL & PREDICTIVE SHIFTING

Tehnologia Predictive Cruise Control sau Controlul predictiv al vitezei de croazieră întruchipează perfect esența filozofiei DAF de eficiență în transport. Această opțiune este disponibilă împreună cu sistemul Predictive Shifting - de pre-selectare a treptei ideale de viteză – pe modelele Euro 6 CF și XF. Ambele tehnologii sofisticate au fost dezvoltate de echipa de ingineri DAF în scopul maximizării eficienței camioanelor.

Sistemul Predictive Cruise Control folosește tehnologia avansată GPS pentru a determina poziționarea exactă a camionului și astfel a stabili ce condiții de drum trebuie luate în calcul pentru următorii 1-2 km. De fapt, sistemul „aruncă” o privire la drumul din față și anticipează pantele și coborârile.

În intervalul specificat, funcția Predictive Cruise Control calculează viteza ideală, iar funcția Predictive Shifting selectează treapta de viteză potrivită.

Punctul de pornire pentru ambele tehnologii este ideea de a conduce cât mai mult în cea mai mare treaptă de viteză posibilă și în consecință în intervalul optim de rotații pe minut. Pe măsură ce camionul se apropie de finalul unei rampe, sistemul se străduiește să rămână într-o treaptă de viteză superioară. Dacă urmează imediat o coborâre, se injectează mai puțin combustibil chiar înainte de vârful pantei, folosindu-se greutatea camionului pentru a-l „împinge” peste vârf.

În unele situații, sistemul Predictive Cruise Control poate permite scăderea vitezei sub valoarea setată, cum ar fi de exemplu, atunci când vehiculul ajunge aproape în vârful pantei, iar sistemul „știe” că potențiala energie va restaura rapid viteza camionului înapoi la nivelul dorit pe parcursul coborârii. De asemenea, Predictive Cruise Control poate permite camionului să ajungă la o viteză un pic mai mare decât valoarea setată – bineînțeles în limitele de admisibilitate – tot în scopul de a reduce cât mai mult consumul.

Datorită tehnologiilor Predictive Cruise Control și Predictive Shifting, consumul de combustibil și emisiile de CO2 pot fi reduse până la 3%, mai ales în cursul traseelor deluroase.

NOI DEFLECTOARE DE AER ȘI ARIPI

Ca parte integrantă din programul DAF de eficiență în transport, s-a lansat o nouă gamă de deflectoare și spoilere pentru a îmbunătăți aerodinamica vehiculului și a obține cel mai scăzut consum posibil.

Pentru modelul CF Euro 6 cu cabină de dormit, DAF a dezvoltat un pachet nou aerodinamic, ce include un deflector de aer[D1]  mai înalt cu 10 cm decât predecesoarele sale, precum și aripi ce se întind pe 2.55 m, lăsând astfel doar 5 cm distanță între cap tractor și remorcă. Noul deflector ce poate fi ajustat la înălțimea remorcii, de 4 m, a fost special proiectat pentru camioane Low Deck (gardă joasă).

INFORMAȚII SUPLIMENTARE PRIN DRIVER PERFORMANCE ASSISTANT

În mod evident, șoferul joacă un rol esențial în diminuarea costurilor operaționale și mai ales în reducerea consumului de combustibil. De aceea, DAF a creat sistemul Driver Performance Assistant (DPA) pentru modelele LF, CF și XF. Șoferul primește astfel informații despre nivelul atins al consumului, precum și date privind prognozele pentru traseu și condițiile de frânare. De asemenea, pe ecran apar și sfaturi în privința economiei de combustibil.

O nouă opțiune a sistemului DPA permite afișarea pe ecran a datelor tahografului, șoferul fiind astfel la curent cu orele necesare de condus și de odihnă, pentru a evita contravențiile. Ecranul va afișa de asemenea data următoarei inspecții auto, atrăgând atenția asupra efectuării la timp a service-ului, în scopul maximizării eficienței camionului. Pe baza datelor înscrise pe cardul șoferului, sistemul alege automat limba potrivită pentru acesta.

PROGRAMUL DAF EFICIENȚĂ ÎN TRANSPORT

Toate inovațiile pentru 2015 fac parte din programul DAF Eficiență în Transport, menit să sporească eficiența camioanelor DAF prin diminuarea costurilor operaționale și utilizarea la maxim a vehiculului. Numeroasele servicii suport din spatele produsului joacă un rol important în atingerea acestui obiectiv. Astfel, PACCAR Parts furnizează piese de schimb de calitatea întâi, iar inegalabila rețea de service DAF - International Truck Service (ITS) - asigură o durată maximă de funcționare a camioanelor. PACCAR Financial Services oferă soluții financiare atractive în scopul menținerii costurilor de operare la un nivel scăzut.

Contractele de reparație și mentenanță MultiSupport Repair & Maintenance oferă pachetul Uptime Plus, cu servicii și opțiuni suplimentare pentru optimizarea veniturilor. Acesta este un exemplu perfect cum programul DAF Eficiență în Transport nu include doar cele mai eficiente camioane, ci oferă și o gamă completă de servicii menite să maximizeze profitul unui operator de transport.